Vážení naši klienti,

Rastie zamestnanec spolu s Vašou spoločnosťou? Vyvíja sa? Rozvíja? Vzdeláva? Čo robíte Vy pre jeho rozvoj? Situácia sa vo vzťahu “zamestnanec”- “zamestnávateľ” za posledné obdobie zmenila. Od momentu pozvania kandidáta na pohovor má zamestnávateľ pomyselnú “povinnosť” potenciálneho kandidáta zaujať, osloviť, dokázať mu, že je jeho najlepšou voľbou. A potom príde moment, kedy zamestnanca, o ktorého ste bojovali potrebujete motivovať. Motivovať ostať. Tento krát nehovoríme o benefitoch, hovoríme o prístupe. Dnešný NSL sme pre Vás vytvorili na základe získania spätnej väzby od nami umiestnených kandidátov u Vás, našich klientov.

  • Všímate si výsledky a pokroky ľudí pracujúcich u Vás? Vedia a počúvajú, že sú dobrí v tom čo robia? že si Vážite ich prácu? Nami umiestnení kandidáti u Vás, našich klientov, nám na základe našich pravidelných prieskumov a dotazníkov spokojnosti, odpovedajú na podobné otázky. A často krát práve pri otázke ohodnotenia ich práce (a nemyslíme práve to finančné) sa nám dostáva odpovede, že nie. Že ich práca je akoby neviditeľná, bez pridanej hodnoty, bez povšimnutia. Ľudia chcú počuť “ďakujem”, “skvelá práca”, “výborne”, “good job”. Ruku na srdce, všetci milujeme pochvaly. Skúste to :)

  • Spätná väzba. Nevyhýbajte sa ani konštruktívnej kritike. Kandidát, ktorý má svoju prácu rád, si slová managera, ktorého rešpektuje, vypočuje, vezme k srdcu, a napraví pokazené. Odporúčame preventívne riešenia v podobe pravidelných stretnutí a hodnotení, nenechajte situácie vyeskalovať do štádia výpovedí.

  • Prijatie v kolektíve je jednou z kľúčových pri adaptačnom procese. Pár krát sa nám stálo, že zamestnanec sa rohodol odísť, pretože ani po dvoch mesiacoch nepoznal svojich kolegov. Alebo kolektív nepoznal nového kolegu. Alebo ho neprijal. Zvláštna situácia, ktorú má ale dobrý manager v náplni práci vyriešiť. Resp. jej predísť.

  • Úvodnými školeniami to iba začína. Venovať sa zamestnancom na začiatku procesu nestačí. Najlepší feedback máme na HR oddelenia spoločnosti, kde HR ľudia sú v kontakte so zamestnancami, poznajú ich mená, zájdu k ich stolom, zaujímajú sa o nich. Nás vždy príjemne zaskočí, ked si HR Manager, v spoločnosti ktorá má 500 zamestnancov pamätá meno kandidáta, ktorého síce pred rokom neprijal, ale teraz by mu chceli zaslať ponuku, a vo svojej databáze si ho vyhľadá na základe mena :)

  • Nesľubujte zamestnancom, čo nie je vo Vašich možnostiach. Častou reakciou v našich dotazníkoch bola odpoveď “náplň práce nekorešponduje s pôvodným znením”, “nebolo dodržané, čo bolo sľúbené”. My vieme, že ak hľadáte kandidáta dlhšie, pod nátlakom managerov, a podarí sa Vám nájsť toho správneho, sľúbite mu hory doly. Nenaplnené sľuby demotivujú viac.

 

Nezabudnite si pozrieť našich dnešných skvelých kandidátov, ktorých profily Vám zasielame nižšie. Zaujal Vás niektorý z profilov? Neváhajte nás kontaktovať :)