Americká spoločnosť CareerBuilder zrealizovala štúdiu, ktorá bola zameraná na overovanie uchádzačov o zamestnanie prostredníctvom sociálnych sieti (Facebook, Twiter,…). Zo spomínanej štúdie vyplynulo, že za posledných desať rokov vzrástol počet personálnych spoločnosti a personalistov, ktorí sa počas obsadzovania pozícií čoraz viac zameriavajú na hodnotenie a preverovanie kanditátov práve na populárnych sociálnych sieťach.

„Nástroje ako Facebook, Twitter či Linkedin poskytujú zamestnávateľom rýchly pohľad na údaje o uchádzačoch, ktoré sa nenachádzajú v ich životopisoch či motivačných listoch,“ uviedla riaditeľka CareerBuilder pre ľudské zdroje Rosemary Haefner.

 

flat_social_icons_01-800x600

Hlavným zámerom recruiterov je porovnať informácie, ktoré sa dočítali vo vašom profesionálnom životopise s realitou, ktorú uverejňujete na sociálnych sieťach. 60% personalistov uviedlo, že sociálne siete používajú na získanie doplňujúcich informácií o uchádzačovi (záľuby, trávenie voľného času,…). 30% z nich potvrdilo, že sa zameriavajú aj na hodnotenie kandidátov inými ľuďmi – zisťujú tak napríklad ich obľúbenosť v kolektíve či komunikatívnosť.

 

Takmer polovica opýtaných v prieskume potvrdila, že niektoré informácie uvedené na sociálnych sieťach sa stali dôvodom, že uchádzačov neprijali. Dávajte si pozor, aké komentáre uverejňujete na svojom Facebooku. Statusy typu „mám hrozného šéfa“ Vám k vysnívanej práci určite nepomôžu. Nikdy nemáte istotu, že si Váš potenciálny zamestnávateľ nečíta práve Váš profil. Niekedy je priam zarážujúce, aké súkromné fotografie ľudia zdieľajú na sociálnych sieťach.

 

 

Neuverejňujte fotky, ktoré Vás zachytávaju v kompromitujúcich situáciach, ako napríklad v podguráženej nálade na večierku alebo fotografie so sexuálnym podtextom. Je potrebné si uvedomiť, že sociálne siete dávajú zamestnávateľom do rúk možnosť, urobiť si obraz o kandidátovi ešte pred tým, ako ho vôbec pozvú na pohovor.