Autor: Kristína Škorníková
Publikované 23.09.2019


 

Prečo Vám zamestnanci odchádzajú ?

Nezamestnanosť na Slovensku sa aktuálne pohybuje okolo 5 percent. Zamestnávatelia vynakladajú veľa prostriedkov na to, aby našli špičkových zamestnancov, no už tak nedbajú o to, aby si ich udržali. Myslia si, že meno spoločnosti alebo benefit postačí. Pozrime sa teda spolu na najčastejšie dôvody odchodov zamestnancov, s ktorými sa stretávame.

1. Obmedzené možnosti kariérneho rastu

Často sa nám stáva, že keď robíme pohovory s kandidátmi a pýtame sa ich na dôvody zmeny práce, najčastejšia odpoveď je kariérny rast. Človek je tvor učenlivý. Rád sa zdokonaľuje, rozvíja a prirodzene posúva ďalej. Dajte teda svojim zamestnancom priestor rásť, či už formou školení, jazykového vzdelávania alebo “rotation programu”

2. Šéf

Keď má človek dobrých šéfov, do práce sa hneď chodí ľahšie. Možno je to pre Vás nová informácia, veď práca je len práca, ale pracovné prostredie je veľmi dôležité, predsa len, trávime v ňom 1/3 dňa. Nebuďte preto šéf, ktorý len rozdáva úlohy a kritizuje. Podporujte a rešpektujte svojich zamestnancov, verte im a počúvajte ich. Nehrajte sa na Vševedka, pretože Vaši zamestnanci sú profesionálmi vo svojej oblasti.

3. Práca sa nezhoduje s očakávaniami

Stretávame sa s tým, že popis práce, ktorý dostaneme a práca, ktorú kandidát vykonáva následne, sa nezhodujú. Je veľmi dôležité predstaviť pracovnú pozíciu REÁLNE. Povedať na rovinu, koľko kandidát bude cestovať, ako bude využívať jazyk, aká je atmosféra v tíme. Keď kandidátovi nie sú splnené dohodnuté podmienky, dlho v takom zamestnaní nevydrží.

4. Plat

Najčastejšie obsadzujeme technické pozície ako sú Inžinieri kvality, Procesní inžinieri, Technici údržby, Konštruktéri. Keď voláme kandidátom, ich platové očakávania sú mnohokrát vyššie ako spoločnosť ponúka. Niežeby si však platy “nadstreľovali”, hovoria nám ich aktuálne platy. Je preto dôležité zmapovať si trh, aký je priemerný plat na konkrétnej pozícii a pracovať s týmito údajmi. Už dávno nie je doba tabuľkových platov.

5. 9-17:00 práca

Existujú pozície, kde flexibilný čas nie je možný. Sú však pracovné pozície, kde je jedno, kedy si danú prácu urobíte, len nech je urobená. A je jedno, či máte tenis, angličtinu, stretávate sa s kamarátmi pri futbale alebo vyzdvihujete dieťa zo škôlky. Byť pánom svojho času je na nezaplatenie.

6. Spätná väzba

Je tu nová generácia. Kedysi ľudom stačilo prísť do práce, pracovať, odísť a všetci boli spokojní. Dnes to už, žiaľ, tak nefunguje. Ako sme spomínali vyššie, ľudia chcú rásť, a spolu s tým oceňujú aj spätnú väzbu. Častokrát chcú počuť, akí sú super. Akákoľvek spätná väzba je dôležitá, pretože vtedy má človek pocit, že si ho niekto všíma a že nie je len číslo v spoločnosti. Sadnite si teda so svojimi zamestnancami, ohodnoťte seba, zamestnanca, povedzte si, čo funguje, kde treba zlepšenia a bude to prínosom aj pre obe strany.

7. Nespravodlivosť

Krivda. Povýšenie nesprávneho človeka. Rodinkárstvo. Keď človek cíti krivdu, dokáže narobiť poriadnu neplechu. Buďte preto priamy, konštruktívny a férový. Keď dávate úľavy jednému zamestnancovi, dajte aj druhému. Prípadne vysvetlite prečo nie. Predchádzajte zbytočnému napätiu.

Zdieľajte článok



O Autorovi článku


Kristína Škorníková

skornikova@neumannconsulting.sk
+421 948 216 060

Keď nepracujem, venujem čas rodine a priateľom, chodím plávať, hrať bedminton, počúvam Eda Sheerana alebo moju obľúbenú brazílsku hudbu...

Novinky e-mailom


Dostávajte upozornenia o nových článkoch priamo do e-mailu. 


    X
    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial